Stoer, speels en vrolijk voor jongens tot 5 jaar!
(0)

+31 (0)6 285 92 692

Veel gestelde vragen

Op de site is veel informatie te vinden over allerlei onderwerpen. Heb je een andere vraag over Apenkopje.nl en heb je het antwoord hierop niet bij andere onderwerpen op de site gezien? Kijk dan eerst eens bij onderstaande vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Laat het ons weten.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Apenkopje.nl heeft geen fysieke winkel, alleen een webshop. Daarom is het standaard niet mogelijk om je bestelling bij ons op te komen halen. Wij willen hier flexibel mee om gaan. In overeenstemming is een heleboel mogelijk.

Hoe plaats ik een beoordeling?
Natuurlijk horen wij graag wat je van het artikel of Apenkopje.nl vind. Na het verstrijken van de retourtermijn ontvang je van ons een mail voor de beoordeling. Wij werken samen met Kiyoh. Bij het product op de site zelf kan ook een beoordeling worden gegeven. Wij zijn hier blij mee en belonen je met extra punten als je een eigen account hebt. Wij stellen het erg op prijs als je deze in wilt vullen. Helemaal super vinden wij het als je een berichtje achterlaat op onze Facebook - en Twitterpagina of Pinterest.

Waarom ontvangt het goede doel Make a Wish Nederland jaarlijks een bedrag van Apenkopje.nl?
Apenkopje.nl wil graag meer doen, meer dan werken met verantwoorde producten!
Ik heb zelf ondervonden dat er aardig wat tijd overheen gaat voordat een idee ook echt bruikbaar is. Niet iedereen is deze tijd gegund. Kinderen met een levensbedreigende ziekte hebben soms weinig tijd, maar wel veel wensen. Stichting Make-A-Wish Nederland zet zich in om wensen van kinderen  uit te laten komen. Van de netto winst gaat 1% naar dit fantastische goede doel.

Ik ben verhuisd, hoe geef ik mijn nieuwe adres of mailadres door?
In je account kun je zelf je adres wijzigen door in te loggen met jouw e-mailadres en wachtwoord en naar accountgegevens te gaan.

Zijn alle prijzen inclusief BTW?
Ja, alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW.

Wat zijn de verzendkosten?
Wij bezorgen in Nederland voor een vast bedrag van 3,95 Euro. Is je bestelling hoger dan 75 Euro, dan worden er geen verzendkosten in rekening gebracht.
Naar België bezorgen wij voor een vast bedrag van 6,95 Euro. Is je bestelling hoger dan 100 Euro, dan worden er geen verzendkosten in rekening gebracht.

De maat die ik graag wil bestellen staat er niet tussen, wat nu?
Apenkopje.nl probeert haar voorraad zo scherp mogelijk te houden door op tijd nieuwe artikelen bij te bestellen.
We zijn wel afhankelijk van de leveranciers en soms is het artikel ook daar tijdelijk niet leverbaar. Het kan ook zijn dat het artikel binnenkort weer beschikbaar is. Wil je graag dat ene shirtje of rompertje bestellen, laat het Apenkopje.nl weten en dan informeren we je over de status of denken mee voor een alternatief.

Wanneer begint de uitverkoop?     
De keuze voor een artikel in de sale hangt af van het seizoen, het weer en de voorraad die wij nog beschikbaar hebben. Dit betekent dat het moment waarop de uitverkoop start, elk seizoen weer kan verschillen. Als je graag op de hoogte bent van de start van onze sale, meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.

Ik heb een product net ontvangen en nu is het afgeprijsd, heb ik recht op verrekening?   
Voor producten geldt altijd de prijs en de actie die op het moment van bestelling voor het product werd vermeld.
Overigens is een ondernemer volgens de Nederlandse wet vrij om zijn producten af te prijzen. Jij bepaalt als klant zelf wanneer je tot aankoop overgaat. Je hebt geen recht op teruggaaf van het prijsverschil als korte tijd later een al aangeschaft product afgeprijsd blijkt te zijn.

Waar dienen de punten voor die bij de producten staan?
Deze punten horen bij het puntensysteem van Apenkopje.nl. Bij iedere € 1,- die je besteedt in de webshop spaar je punten. Bij 300 gespaarde punten kun je deze allemaal inwisselen voor € 15,- korting bij je volgende besteding in de webshop. Wil je ook mee sparen, maak dan je eigen account aan. Reeds gespaarde punten zijn alleen zichtbaar in je eigen account.

Ik heb al meerdere keren wat besteld, maar zie nu pas dat ik punten kan sparen. Dat ik een account moest aanmaken was mij niet bekend, ontvang ik de al gemiste spaarpunten alsnog?
De gespaarde punten worden pas ‘geld’ waard na het aanmaken van een account. Pas dan kan er worden gespaard. Gelukkig kun je nu snel een account aanmaken zodat je niet nog meer punten mist. Voor eerder geplaatste bestellingen zonder account worden geen spaarpunten vergoed.

OEKOTEX, GOTS? De termen vliegen me om de oren. Wat betekent het allemaal en waar kan ik hierover meer informatie vinden?

Oeko-tex   

Oeko-tex (Ökotex) is een van oorsprong Duitse organisatie die een streng beleid voert tegen schadelijke stoffen in textiel. Oeko (Öko) staat voor Eco, en Tex slaat op textiel. Ecotextiel dus! Oeko-tex is in 1992 opgericht, omdat er in die tijd veel nieuws was over schadelijke chemicaliën in textiel en kleding.

Om hier wat tegen te doen, en te bewijzen dat kleding ook zonder schadelijke stoffen gemaakt kan worden, is de Oeko-tex100-standaard gemaakt. De eisen in deze standaard zijn erg streng, en worden ook streng gecontroleerd.

textile ecology
De Oeko-tex-regels richten zich op de verschillende 'stadia' van textiel. Ze noemen die 4 samen de 'textile ecology' en ze maken onderscheid tussen de 'production ecology', de 'human ecology', de 'performance ecology' en als laatste de 'disposal ecology'.

bij het begin
Ze beginnen dus bij het begin: het produceren van textiel. Oeko-tex gaat hierbij verder dan de meeste keurmerken, want ze letten niet alleen op chemicaliën en verstandig met water omgaan, maar ook de hoeveelheid herrie en stoffigheid in een fabriek.

voor mensen
Bij 'human ecology' gaat het om de invloed van de chemicaliën en andere stoffen die gebruikt worden in kleding, op de gezondheid en het welzijn van de consument, en dragers van die kleding. Op deze 2 stadia van textiel is de Oekotex-100 standaard van toepassing. Er wordt dus gelet op schadelijkheid van de textiel voor de arbeiders en de consumenten, en ook wordt er goed gecontroleerd dat arbeiders prettig en gezond kunnen werken.

andere stadia
De andere twee stadia van textiel, volgens Oeko-tex, zijn 'performance ecology' en 'disposal ecology'. Hierbij gaat het om de prestatie van de textiel, dus hoe lang het meegaat, maar ook hoe bijvoorbeeld het wassen van kleding invloed heeft op het milieu. Als je een trui vaak moet wassen, of veel wasmiddel moet gebruiken om het schoon te krijgen, is het minder milieuvriendelijk dan als je het op lage temperatuur en met weinig wasmiddel schoon kan krijgen.

Bij 'disposal' gaat het over wat te doen als de kleding wordt weggegooid. Kan het worden gerecycled? Als het in de grond terecht komt, op een vuilnisbelt, is het dan schadelijk? Al met al gaat het er bij Ökotex om, dat kleding zo min mogelijk schade oplevert: zowel aan de mensen als voor het milieu.
Voor meer informatie ga naar de website van www.oeko-tex.com


GOTS Keurmerk 

Het Global Organic Textile Standard – GOTS keurmerk is een internationale standaard voor biologische kleding en textiel.
Net als het EKO-label gaat het GOTS keurmerk uit van 100% biologische grondstof en kleding en textiel met dit keurmerk moeten voor minstens 70% uit biologische vezels bestaan. Het percentage staat vermeld in het etiket.

Door de hele keten - van het oogsten van de grondstoffen, via de maatschappelijk verantwoorde productie tot de etikettering, verpakking en distributie - wordt voldaan aan de strenge standaard voor biologisch textiel.Deze wereldwijde standaard voorziet onder meer in gebruik van milieuvriendelijke chemicaliën en waterzuivering bij de fabrieken.
De GOTS certificering vereist daarnaast de naleving van sociale criteria bij de katoenteelt en de verwerking tot stof. Dat gaat om zaken als minimumloon, een verbod op kinderarbeid en een veilige en hygiënische werkomgeving.

Ga naar de website van Global Organic Textile Standard

Ik heb een klacht, hoe gaat Apenkopje hiermee om?
Klachten zijn kansen. Heb je een klacht, wacht hier niet te lang mee en meldt het ons. Wij denken graag samen met je mee voor een oplossing. Voor een klacht; gebruik het contactformulier of stuur een mail naar klacht@apenkopje.nl Na ontvangst van jouw klacht ontvang je van Apenkopje een ontvangstbevestiging. Wij streven er naar de klacht binnen 14 dagen op te lossen. Mocht het door omstandigheden langer duren dan de termijn van 14 dagen. Ook dan stellen wij je hiervan op de hoogte, met een indicatie wanneer je een reactie kunt verwachten.

Apenkopje is aangesloten bij Webshop Keurmerk. Een klacht over een product , dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier van de website van de Stichting Webshop Keurmerk www.keurmerk.info De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar de Stichting Webshop Keurmerk gestuurd.

Geschillencommissie
Deze commissie kan zowel door Apenkopje als door de consument worden aangeschreven als de klacht niet naar tevredenheid kan worden opgelost. Informatie hierover staat in artikel 15 van de Algemene voorwaarden.