Stoer, speels en vrolijk voor jongens tot 5 jaar!
(0)

+31 (0)6 285 92 692

Retourneren

Apenkopje.nl wil graag dat je veel draagplezier beleefd aan het kledingstuk. Mocht er toch iets zijn; te klein, te groot of iets anders. Wij horen het graag.

Hoe kan ik retourneren?
Ben je niet tevreden met een artikel, dan kun je het binnen veertien dagen na ontvangst van het artikel aan Apenkopje.nl terugsturen.

Artikelen die je wilt retourneren, dienen eerst aangemeld te worden. Dit is alleen mogelijk via retour@apenkopje.nl
In deze mail ontvangen wij graag de volgende gegevens:
1)  Bestelnummer
2)  Artikelnaam en Aantal
3)  Artikelnummer/ SKU code (deze kun je vinden in de mail op de factuur achter artikelnaam)
4)  Ruilen/ Terugstorten van het geld
5)  Iban rekeningnummer en tenaamstelling waarop je het aankoopbedrag terug wilt ontvangen
6)  Eventueel het gewenste product dat je wenst te ontvangen in ruil voor het geretourneerde product

Retour via PostNL
Geef je pakket af bij een PostNL Servicepunt. Apenkopje.nl is niet verantwoordelijk voor het kwijtraken van het artikel. Bij onvoldoende frankering brengt Apenkopje.nl dit bedrag in rekening en verrekent dit met het bedrag wat je van ons retour ontvangt. Het betreft dan de administratiekosten van € 4,95 én de kosten die ons door PostNL in rekening worden gebracht  voor het bezorgen van niet of onvoldoende gefrankeerde zendingen. Deze kosten kunnen behoorlijk oplopen en bedragen minimaal € 18,95.

Voorwaarden retour
Wij sturen het kledingstuk in nette staat op en verwachten het ook in deze staat weer retour.
De geleverde goederen mogen alleen ter controle - bijvoorbeeld om te passen - gebruikt worden en moeten met het origineel etiket worden teruggestuurd (indien redelijkerwijs mogelijk).

Apenkopje.nl mag een vergoeding eisen.als er waardevermindering optreedt omdat:
- een artikel meerdere keren is gebruikt;
- je zelf hebt geprobeerd een gebrek te herstellen;
- je de gebruiksinstructies niet hebt gevolgd;
- er schade is ontstaan door toedoen van onzorgvuldige verzending van het artikel.

Als het artikel zo is beschadigd dat het onverkoopbaar is, blijft het jouw eigendom. Apenkopje.nl stuurt het artikel dan terug en factureert de gemaakte kosten hiervoor.
Wanneer het artikel bij Apenkopje.nl is binnengekomen en goed verwerkt, ontvang je een retourbevestiging die je hiervan op de hoogte stelt.

Tot hoe lang kan ik een online bestelling retourneren?
Je kunt je bestelling tot veertien dagen na ontvangst aan Apenkopje.nl terugsturen. Retourzendingen, die buiten de retourtermijn aangeboden worden (datum poststempel is bindend), worden niet gecrediteerd . Deze worden op kosten van Apenkopje.nl aan jou geretourneerd.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
Als een artikel niet past of bevalt, kun je alle ongedragen artikelen, die voldoen aan de door Apenkopje.nl gestelde voorwaarden met de labels er nog aan, terugsturen. De kosten hiervoor zijn voor eigen rekening. Bij foutieve levering door Apenkopje.nl zijn de kosten van het retourneren voor rekening van Apenkopje.nl. Dit bedrag wordt gecrediteerd.

Wanneer ontvang ik mijn geld terug van een geretourneerd artikel en op welk bedrag heb ik recht?
''De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.''

Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.’’

Wat moet ik doen als ik een beschadigd artikel heb ontvangen?
Dat is vervelend. Samen zoeken we naar een passende oplossing. Blijkt een product, ondanks onze zorgvuldige kwaliteitscontroles en hoogwaardige kwaliteitseisen, tijdens het gebruik toch reden te geven om het te retourneren (product- of fabricagefouten), meldt dit dan zo snel mogelijk via klacht@apenkopje.nl. Mogelijk vragen wij je om het product naar ons terug te sturen of Apenkopje.nl te voorzien van beeldmateriaal waarop zichtbaar is waarom het artikel je niet bevalt. Bij Apenkopje.nl doen we niet moeilijk en komen je graag tegemoet door kosteloos een nieuw artikel te sturen. Gemaakte kosten voor het verzenden van het beschadigde artikel ontvang je na controle van ons retour op je bankrekening. Apenkopje.nl hanteert hiervoor de tarieven van PostNL.

Waar kan ik mijn te retourneren producten naartoe sturen?
Apenkopje.nl
Jacobi Kuipers
De Meulenberg 12
6686 DV DOORNENBURG 

Kan ik ook een artikel ruilen voor een andere maat/kleur?
Is de maat of kleur niet wat je ervan had verwacht, dan biedt Apenkopje.nl je de optie om te retourneren. Breng ons zo snel mogelijk op de hoogte van je wens om te ruilen. Voor het retourneren van het artikel gelden dezelfde retourvoorwaarden. Na ontvangst van het artikel en controle ontvangt u per mail van Apenkopje.nl een bevestiging. Als het artikel nog voorradig is, reserveert Apenkopje.nl het artikel alvast voor je. Wanneer het artikel niet meer voorradig is, vraagt Apenkopje.nl je naar een alternatief. Komen de prijzen niet overeen met het geruilde artikel, dan volgt een creditering of ontvangt u een factuur waarop het resterende bedrag vermeld staat. Na betaling hiervan stuurt Apenkopje.nl je het nieuwe artikel toe. Bij het om te ruilen artikel worden voor het opnieuw versturen hiervan wel verzendkosten in rekening gebracht.

Kan ik een artikel uit de sale retourneren?
Jazeker, mits het binnen veertien dagen na ontvangst wordt teruggestuurd. Ook voor artikelen uit de sale gelden dezelfde retourvoorwaarden als een nieuw artikel.

Wat gebeurt er met mijn gespaarde punten als ik het artikel retourneer?
Wanneer je het artikel retour stuurt zonder dat er een ruiling plaatsvind voor een ander artikel, dan heeft Apenkopje.nl het recht om de gespaarde punten in mindering te brengen op het totaal. Bij een ruiling blijven de reeds gespaarde punten van kracht, ook al is het geruilde artikel meer of minder punten waard. Lever je punten in voor korting en stuur je het artikel zonder ruiling retour, dan ben je de punten helaas wel kwijt.

Heb je een klacht over een artikel, onze dienstverlening of over (de bezorging van) je bestelling?
Klachten zijn kansen. Heb je een klacht, wacht hier niet te lang mee en meldt het ons. Wij denken graag samen met je mee voor een oplossing. Voor een klacht; gebruik het contactformulier of stuur een mail naar klacht@apenkopje.nl met het factuurnummer en de contactgegevens. Heb je voorkeur voor een bepaald tijdstip of dagdeel waarin je gebeld wilt worden, vermeldt dit dan in de mail. Apenkopje.nl reageert binnen 24 uur op je klacht op het door jou opgegeven telefoonnummer en tijdstip of dagdeel tussen 09.30 – 19.30u.

Na ontvangst van jouw klacht ontvang je van Apenkopje een ontvangstbevestiging. Wij streven er naar de klacht binnen 14 dagen op te lossen. Mocht het door omstandigheden langer duren dan de termijn van 14 dagen. Ook dan stellen wij je hiervan op de hoogte, met een indicatie wanneer je een reactie kunt verwachten.

Apenkopje is aangesloten bij Webshop Keurmerk. Een klacht over een product , dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier van de website van de Stichting Webshop Keurmerk http://www.keurmerk.info/ De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar de Stichting Webshop Keurmerk gestuurd.

Geschillencommissie
Deze commissie kan zowel door Apenkopje als door de consument worden aangeschreven als de klacht niet naar tevredenheid kan worden opgelost. Informatie hierover staat in artikel 15 van de Algemene voorwaarden.