Wie jarig is trakteert!

Iedere bestellende klant ontvangt een traktatie. Vanaf 65 Euro ontvang je van ons een extra kadootje. Hierover vertellen wij meer bij het onderwerp "de klant in het zonnetje".

  

Hoe het allemaal begon…oktober 2013 - oktober 2014

'Yes, dit gaan we doen!' Riep ik dit nu ruim een jaar geleden? Nog steeds hoor ik zo nu en dan een wanhopige echo achter deze krachtige uitroep? Daadkrachtig als ik ben ging ik direct aan de slag en voilà, sinds 1 oktober 2013 staat er een webwinkel online te glimmen; Apenkopje.nl. Ondertussen heb ik er ook een paar witte haren bij en wallen onder mijn ogen. Of zijn dit de nadelen die moederschap heten? Trots of spijt? Meer trots dan spijt, maar de trots gaat vaker op in een dag uit het leven van een werkende moeder. Dat is wel iets waar ik me grondig in heb vergist. Mijn webshop is mijn werk en deze keuze heeft ertoe geleid dat ons zoontje Ysbrand bij mama thuis is. Tussen de luiers, voedingen, pruttelende groentepannetjes, slaapjes kort en lang, blokkentorens en puzzels in ben ik dus webshopeigenaar. Hoe ik dit combineer? Niet! Ik mis af en toe zakelijke telefoontjes of probeer het af te handelen met een kletsende dreumes op de achtergrond. Gelukkig slaapt hij nu alleen nog in de middag en dat zijn mijn effectieve uren. Wat niet lukt en ik graag af wil hebben schuift naar de avond en dat komt vaak voor. Vooral niet te veel herrie maken als ik met krakende traptreden richting mijn kantoortje ga op zolder. Dus dan maar koude voeten en een droge keel. Nee, het leven van het hebben van een eigen bedrijf wat je nog helemaal van de grond af toe op moet zetten gaat niet over rozen. In ieder geval rozen met doorns. En dan heb ik ook nog een echtgenoot waarmee ik samen dingen wil ondernemen en een sociaal leven. 'Wat zei je, sociaal leven?' Dat staat op een erg laag pitje. Hardlopen heb ik, na een half jaar stilstaan,  net weer opgepakt om de nodige zwangerschapkilo’s en zitkilo’s weg te werken. Zodra ik weer op voldoende niveau zit sluit ik me weer aan bij de hardloopvereniging. Na een jaar keihard werken heb ik wel geleerd dat je soms ook ergens tijd voor mag maken. Maar wat geniet ik van alles! Van mijn beide kanjers, mijn geweldige webshop. Niks had ik willen missen!

  

Beelden zeggen meer dan woorden.

Oktober 2013 - Oktober 2014
 
 

De 'snoepwinkel' is geopend, maar welke smaken, vormen, kleuren ga je nu toevoegen? De belangrijkste beslissing is dat de shop exclusief is jongens tot 5 jaar. Wij willen bijzondere nieuwe merken die een vrolijke, hippe en stoere jongensuitstraling hebben. Wij willen persoonlijk zijn, een gezicht hebben. Missie geslaagd?

 

Kadopapier ligt klaar. De visitekaartjes, flyers, bestelkaartjes, stickers liggen  nog van de drukkerij na te dampen. Alles teksten op de site zijn klaar en gecontroleerd. Kat in het bakkie zou je denken! Laat de klanten maar komen. Het besef dat dit nog wel even kan duren komt later pas. Het enthousiasme maakt plaats voor frustratie. Onterecht, want wat moet je verwachten?

 

Het marketingoffensief is begonnen! Met de gevulde curverboxen, kistjes, het zelfgemaakte kleed op maat, een bomvolle auto en een glimlach doet Apenkopje vele fairs en events aan. De ene meer succesvol dan de andere. We overleven een enorme hoosbui in Brummen en genieten van mooie zonnige markten in Arnhem, Neerrijnen en Nieuwkuijk. Reacties van klanten zijn erg waardevol en het is positief om te horen als klanten je producten weten te waarderen.

 
 

Ondanks het marketingoffensief blijft het windstil. 2013 sluiten we af met maar liefst 14 bestellingen. De wieken moeten blijven  draaien. Wij geven niet op. Met zoekmachineoptimalisatie, blogs, goede gerichte teksten, acties, Twitter en Facebook blijven we Apenkopje in de spotlights zetten.

 

Het zijn moeilijke tijden. Twijfel of het wel haalbaar is, frustratie over dat het te langzaam gaat. Te vaak is gezegd dat het hele Apenkopje maar gewoon tegen de vlakte moet. Net zo vaak is ook geroepen dat we moeten blijven vechten voor hetgene waar we nu zoveel energie en tijd in hebben  gestopt. We kunnen nu nog niet stoppen. Apenkopje krijgt een kans van twee jaar. Staan we er dan nog net zo voor als nu, even slikken, maar dan was het een mooie ervaring. Zo lang we groei zien en we financieel gezond kunnen blijven is Apenkopje springlevend.

 

Chaos bij Apenkopje! Er komen nieuwe merken bij. We schieten te kort voor onze doelgroep en breiden uit tot 122-128. De fairs en events nemen toe. We moeten gaan werken aan een duidelijke strategie. Waar willen we naar toe met Apenkopje? Tijd en handen te kort en het sociale leven staat op een erg laag pitje. Elk slaapje, avonden en weekenden worden benut. Hiermee neemt de vermoeidheid ook toe. In mei gaan we er even tussenuit voor een weekendje als stel en ook Ysbrand gaat zo nu en dan even een paar dagen uit logeren zodat de productiviteit omhoog kan.

 

De herfst staat voor de deur en we staan nog overeind. Het 1-jarig jubileum hebben we gehaald. Het is een bewogen jaar geweest vol ups en iets meer downs. Wat zijn we trots op wat we bereikt hebben in een jaar tijd!. De 148ste bestelling is verzonden. De beslissing over dat we ons meer gaan richten op bio- en ecokleding is genomen. Wat dit voor Pjut betekent is nog niet duidelijk. Het kan ook dat we de shop specifieker in gaan richten. We blijven speuren naar nieuwe merken die een aanvulling zijn voor Apenkopje. Met nOeser hebben we voor de babylijn een mooie aanvulling. In 2015 zijn de peuters en kleuters aan de beurt. Met Duns Sweden hebben we al een stap genomen. In het voorjaar komt er nog een stoer nieuw biologisch merk bij.

  

De klant in het zonnetje!

Jullie zijn belangrijk voor ons. De drijfveer om door te blijven gaan, veranderingen en wijzigingen door te voeren, uit te breiden, creatief en innovatief te zijn. Noem maar op. Jullie staan centraal, want zonder jullie kan Apenkopje niet bestaan.

Wij bestaan 1 jaar en trakteren! Iedere klant ontvangt bij de bestelling een traktatie.

Dat is nog niet alles! Wij zetten jullie extra in het zonnetje met een kado!
 
 

Bij besteding van € 65 ontvang je gratis een hippe Coq en Pate gymtas/zwemtas ter waarde van €14,50 bij je bestelling.

Hoe werkt het?
De naam van het dier gebruik je als kortingscode in je winkelwagentje (neushoorn, ijsbeer, gorilla, hond, pinquin, vos, leeuw of tijger) tijdens het afrekenproces. Je voegt de gymtas niet toe aan je winkelwagentje, Je ontvangt de gymtas bij je bestelling. Geldig tot 22 oktober 2014 en zo lang de voorraad strekt. Als de code niet meer werkt is de gymtas van je keuze niet meer beschikbaar en kun je een andere code gebruiken.

 

Het team van Apenkopje tijdens het bedrijfsuitstapje. Super dat jullie in ons geloven en wij hopen nog veel mooie pakjes te mogen versturen. Dank jullie wel!

Vertellen jullie andere jongensmama's en papa's met kids tot 5 jaar ook over ons? Samen kunnen wij Apenkopje verder laten groeien en tot een succes maken!

  
Volg ons ook op Facebook voor leuke nieuwtjes en akties. Voor onze Facebook fans geven wij wel eens een give-away weg.