Ruilen en retourneren

Apenkopje.nl wil graag dat je veel (draag)plezier beleefd aan het kledingstuk of ander artikel. Mocht er toch iets zijn; te klein, te groot of iets anders. We horen het graag!

Spelregels:

Ben je niet tevreden met een artikel, dan kun je het binnen 14 dagen na ontvangst van het artikel aan Apenkopje terugsturen. Neem hiervoor eerst contact op via retour@apenkopje.nl of via een persoonlijk bericht via Social Media.  

We ontvangen dan graag de volgende gegevens:
1. Bestelnummer
2. Artikelnaam en aantal
3. Artikelnummer (deze kun je vinden in de mail op de factuur achter artikelnaam)
4. Ruilen/terugstorten van het geld
5. IBAN rekeningnummer en tenaamstelling waarop je het aankoopbedrag terug wilt ontvangen
6. Eventueel het gewenste product dat je wenst te ontvangen in ruil voor het geretourneerde product

  • Na overleg kun je het product retourneren in originele, ongebruikte staat inclusief alle labels en kaartjes. Indien mogelijk kun je hiervoor de verpakking van de verzending van Apenkopje opnieuw gebruiken.
  • Geef je pakket af bij een PostNL Servicepunt. De kosten voor een retourzending zijn in principe voor eigen rekening. Uiteraard niet bij een productiefout of wanneer er een fout is gemaakt vanuit onze kant! Zorg dat je een artikel voldoende frankeert, anders zijn we helaas genoodzaakt dit bedrag te factureren.
  • Wanneer het artikel bij Apenkopje is binnengekomen en goed is verwerkt, ontvang je een retourbevestiging en een update van je geruilde of geretourneerde product en eventuele terugbetaling.
  • Retourzendingen die buiten de retourtermijn aangeboden worden (datum poststempel is leidend), worden niet gecrediteerd . Deze worden op kosten van Apenkopje aan jou geretourneerd.
  • Wanneer je een artikel wilt ruilen, worden hier voor de nieuwe verzending eenmalig door Apenkopje geen verzendkosten voor gerekend. Wil je hierna opnieuw een omruiling, dan zijn de kosten voor verzending voor jouw eigen rekening.

 

Veelgestelde vragen over ruilen of retourneren

Wat moet ik doen als ik een beschadigd product heb ontvangen?

Dat is vervelend. Samen zoeken we naar een passende oplossing. Meldt dit dan zo snel mogelijk via klacht@apenkopje.nl. Mogelijk vragen wij je om het product naar ons terug te sturen of Apenkopje.nl te voorzien van beeldmateriaal waarop zichtbaar is waarom het artikel je niet bevalt. Uiteraard komen we je dan graag tegemoet door kosteloos een nieuw artikel te sturen. Gemaakte kosten voor het verzenden van het beschadigde artikel ontvang je na controle van ons retour op je bankrekening. Apenkopje.nl hanteert hiervoor de tarieven van PostNL.

Waar kan ik mijn producten naartoe sturen?

Apenkopje
t.a.v. Renée Berghuis – de Vos
Burg. Knopperslaan 29-C
7941 KM MEPPEL

Kan ik ook een product ruilen voor een andere maat/kleur?

Is de maat of kleur niet wat je ervan had verwacht, dan biedt Apenkopje.nl je de optie om te retourneren. Breng ons zo snel mogelijk op de hoogte van je wens om te ruilen. Voor het retourneren van het artikel gelden dezelfde retourvoorwaarden. Na ontvangst van het artikel en controle ontvangt u per mail van Apenkopje een bevestiging. Als het artikel nog voorradig is, reserveert Apenkopje het artikel alvast voor je. Wanneer het artikel niet meer voorradig is, vraagt Apenkopje.nl je naar een alternatief. Bij het om te ruilen artikel worden voor het opnieuw versturen eenmalig geen verzendkosten in rekening gebracht. Je betaald echter wel de retourkosten van het artikel wat je om wilt ruilen.

Kan ik een product uit de sale retourneren?

Jazeker, mits het binnen 14 dagen na ontvangst wordt teruggestuurd. Ook voor artikelen uit de sale gelden dezelfde retourvoorwaarden als voor een nieuw artikel.

Wat gebeurt er met mijn gespaarde punten?

Wanneer je het artikel retour stuurt zonder dat er een ruiling plaatsvind voor een ander artikel, dan worden de gespaarde punten in mindering gebracht op het totaal. Bij een ruiling blijven de reeds gespaarde punten van kracht, ook al is het geruilde artikel meer of minder punten waard. Lever je punten in voor korting en stuur je het artikel zonder ruiling retour, dan ben je de punten helaas wel kwijt.

Heb je een klacht over een product, onze dienstverlening of over (de bezorging van) je bestelling?

Klachten zijn kansen! Heb je een klacht, wacht hier niet te lang mee en meldt het ons. Wij denken graag samen met je mee voor een passen oplossing. Heb je een klacht? Stuur dan een mail naar klacht@apenkopje.nl met het factuurnummer en de contactgegevens. Heb je voorkeur voor een bepaald tijdstip of dagdeel waarin je gebeld wilt worden, vermeldt dit dan in de mail. Apenkopje reageert binnen 24 uur op je klacht op het door jou opgegeven telefoonnummer of andere contactmogelijkheid.

Na ontvangst van jouw klacht ontvang je van Apenkopje een ontvangstbevestiging. Wij streven er naar de klacht binnen 14 dagen op te lossen. Mocht het door omstandigheden langer duren dan de termijn van 14 dagen, dan stellen wij je hiervan op de hoogte en geven een indicatie wanneer je een reactie kunt verwachten.

Geschillencommissie

Deze commissie kan zowel door Apenkopje als door de consument worden aangeschreven als de klacht niet naar tevredenheid kan worden opgelost. Informatie hierover staat in artikel 15 van de Algemene voorwaarden.