Veelgestelde vragen FAQ

Op de site is veel informatie te vinden over allerlei onderwerpen. Heb je een andere vraag over Apenkopje en heb je het antwoord hierop niet bij andere onderwerpen op de site gezien? Kijk dan eerst eens bij onderstaande vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons dan gerust een berichtje!

Betaling en verzending

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Apenkopje heeft geen fysieke winkel, alleen een webshop. Maar in overleg en op afspraak is het uiteraard mogelijk om je bestelling bij ons op te komen halen in Meppel. Stuur ons dan even een mailtje of berichtje via Social Media.

Zijn alle prijzen inclusief BTW?
Ja, alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW.

Wat zijn de verzendkosten?
Wij bezorgen in Nederland voor een vast bedrag van € 3,99. Is je bestelling hoger dan € 75,-, dan worden er geen verzendkosten in rekening gebracht. Naar België bezorgen wij voor een vast bedrag van € 8,75 en naar Duitsland voor € 9,-. Is je bestelling uit België of Duitsland hoger dan €150,- dan worden er geen verzendkosten in rekening gebracht.

Ruilen en retourneren

Wat moet ik doen als ik een beschadigd artikel heb ontvangen?
Dat is vervelend. Samen zoeken we naar een passende oplossing. Meldt dit dan zo snel mogelijk via klacht@apenkopje.nl. Mogelijk vragen wij je om het product naar ons terug te sturen of Apenkopje.nl te voorzien van beeldmateriaal waarop zichtbaar is waarom het artikel je niet bevalt. Uiteraard komen we je dan graag tegemoet door kosteloos een nieuw artikel te sturen. Gemaakte kosten voor het verzenden van het beschadigde artikel ontvang je na controle van ons retour op je bankrekening. Apenkopje.nl hanteert hiervoor de tarieven van PostNL.

Waar kan ik mijn te retourneren producten naartoe sturen?
Apenkopje
t.a.v. Renée Berghuis – de Vos
Burg. Knopperslaan 29-C
7941 KM MEPPEL

Kan ik ook een artikel ruilen voor een andere maat/kleur?
Is de maat of kleur niet wat je ervan had verwacht, dan biedt Apenkopje je de optie om te retourneren. Breng ons zo snel mogelijk op de hoogte van je wens om te ruilen. Voor het retourneren van het artikel gelden dezelfde retourvoorwaarden. Na ontvangst van het artikel en controle ontvangt u per mail van Apenkopje een bevestiging. Als het artikel nog voorradig is, reserveert Apenkopje het artikel alvast voor je. Wanneer het artikel niet meer voorradig is, vraagt Apenkopje je naar een alternatief. Bij het om te ruilen artikel worden voor het opnieuw versturen eenmalig geen verzendkosten in rekening gebracht. Je betaald echter wel de retourkosten van het artikel wat je om wilt ruilen.

Kan ik een artikel uit de Sale retourneren?
Jazeker, mits het binnen 14 dagen na ontvangst wordt teruggestuurd. Ook voor artikelen uit de Sale gelden dezelfde retourvoorwaarden als voor een nieuw artikel.

Account en Punten spaarsysteem

Ik ben verhuisd, hoe geef ik mijn nieuwe adres of mailadres door?
In je account kun je zelf je adres wijzigen. Wanneer je inlogt met jouw e-mailadres en wachtwoord en naar ‘account gegevens’ gaat, kun je hier je adresgegevens aanpassen. Lukt dit toch niet of gaat er iets mis, stuur ons dan even een berichtje.

Waar dienen de punten voor die bij de producten staan?
Deze punten horen bij het puntensysteem van Apenkopje.nl. Bij iedere € 1,- die je besteedt in de webshop spaar je punten. Zo kan een korting al snel flink oplopen. Bijvoorbeeld 300 gespaarde punten kun je inwisselen voor € 15,- korting op je volgende bestelling in de webshop. Wil je ook mee sparen? Maak dan een eigen account aan. Reeds gespaarde punten zijn alleen zichtbaar in je eigen account.

Ik heb al meerdere keren wat besteld, maar zie nu pas dat ik punten kan sparen. Dat ik een account moest aanmaken was mij niet bekend, ontvang ik de gemiste spaarpunten alsnog?
De gespaarde punten worden pas ‘geld’ waard na het aanmaken van een account. Pas dan kan er worden gespaard. Gelukkig kun je nu snel een account aanmaken zodat je niet nog meer punten mist. Voor eerder geplaatste bestellingen zonder account worden geen spaarpunten vergoed.

Wat gebeurt er met mijn gespaarde punten als ik het artikel retourneer?
Wanneer je het artikel retour stuurt zonder dat er een ruiling plaatsvind voor een ander artikel, dan worden de gespaarde punten in mindering gebracht op het totaal. Bij een ruiling blijven de reeds gespaarde punten van kracht, ook al is het geruilde artikel meer of minder punten waard. Lever je punten in voor korting en stuur je het artikel zonder ruiling retour, dan ben je de punten helaas wel kwijt.

Bestelling

De maat die ik graag wil bestellen staat er niet tussen, wat nu?
Apenkopje probeert haar voorraad zo scherp mogelijk te houden door op tijd nieuwe artikelen bij te bestellen. We zijn wel afhankelijk van de leveranciers en soms is het artikel ook daar tijdelijk niet leverbaar. Het kan ook zijn dat het artikel binnenkort weer beschikbaar is. Wil je graag dat ene shirtje of rompertje bestellen, laat het ons dan weten en dan informeren we je over de status of denken mee over een alternatief!

Wanneer begint de uitverkoop?
Wanneer een product in de Sale gaat, hangt af van het seizoen en de voorraad die wij nog beschikbaar hebben. Dit betekent dat het moment waarop de uitverkoop start, elk seizoen weer kan verschillen. Als je graag op de hoogte wordt gehouden van de start van onze Sale, meld je dan aan voor onze nieuwsbrief of volg ons op Social Media.

Ik heb een product net ontvangen en nu is het afgeprijsd, heb ik recht op verrekening?   
Voor producten geldt altijd de prijs en de actie die op het moment van bestelling voor het product werd vermeld.
Overigens is een ondernemer volgens de Nederlandse wet vrij om zijn producten af te prijzen. Jij bepaalt als klant zelf wanneer je tot aankoop overgaat. Je hebt geen recht op teruggaaf van het prijsverschil als korte tijd later een al aangeschaft product afgeprijsd blijkt te zijn.

Overige

Hoe plaats ik een beoordeling?
Natuurlijk horen wij graag wat je van het artikel of Apenkopje vindt. Wij werken samen met Kiyoh. Bij het product op de site zelf kan ook een beoordeling op het product worden gegeven. We zijn hier blij mee en belonen je met extra punten wanneer je een eigen account hebt. We stellen het erg op prijs als je deze in wilt vullen. Helemaal super vinden wij het als je ook een berichtje achterlaat op onze Facebook pagina!

Waarom ontvangt het goede doel Make a Wish Nederland jaarlijks een bedrag van Apenkopje?
Kinderen met een levensbedreigende ziekte hebben soms weinig tijd, maar vaak wel veel wensen. Stichting Make-A-Wish Nederland zet zich in om wensen van kinderen  uit te laten komen. Apenkopje draagt hieraan bij door 1% van de jaarlijkse netto winst te doneren aan Stichting Make-A-Wish Nederland. Zo wordt de wens van een ziek kindje werkelijkheid!

Kijk voor meer informatie op www.makeawishnederland.org

Klachten

Heb je een klacht over een artikel, onze dienstverlening of over (de bezorging van) je bestelling?
Klachten zijn kansen! Heb je een klacht, wacht hier niet te lang mee en meldt het ons. Wij denken graag samen met je mee voor een passen oplossing. Heb je een klacht? Stuur dan een mail naar klacht@apenkopje.nl met het factuurnummer en de contactgegevens. Heb je voorkeur voor een bepaald tijdstip of dagdeel waarin je gebeld wilt worden, vermeldt dit dan in de mail. Apenkopje reageert binnen 24 uur op je klacht op het door jou opgegeven telefoonnummer of andere contactmogelijkheid.

Na ontvangst van jouw klacht ontvang je van Apenkopje een ontvangstbevestiging. Wij streven er naar de klacht binnen 14 dagen op te lossen. Mocht het door omstandigheden langer duren dan de termijn van 14 dagen, dan stellen wij je hiervan op de hoogte en geven een indicatie wanneer je een reactie kunt verwachten.

Apenkopje is aangesloten bij Webshop Keurmerk. Een klacht over een product , dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier van de website van de Stichting Webshop Keurmerk www.keurmerk.info. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar de Stichting Webshop Keurmerk verzonden.

Geschillencommissie
Deze commissie kan zowel door Apenkopje als door de consument worden aangeschreven als de klacht niet naar tevredenheid kan worden opgelost. Informatie hierover staat in artikel 15 van de Algemene voorwaarden.