Verzenden en betalen

Verzending van de bestelling

Wanneer je een bestelling bij Apenkopje hebt geplaatst, wordt deze meestal door PostNL / My Parcel bij je bezorgd. Apenkopje werkt zo veel mogelijk met brievenbus pakketjes. Past je bestelling niet door de brievenbus, dan wordt het een normaal pakketje. Beiden zijn voorzien van een Track & Trace code. Hiervan ontvang je vanuit My Parcel een aparte mail, zodat je je bestelling kunt volgen.

Orderbevestiging per e-mail

Elke afgeronde bestelling wordt per e-mail bevestigd met een orderbevestiging. Het is dus belangrijk dat je je e-mailadres correct invult op de website! De orderbevestiging geeft aan dat het bestelproces succesvol is doorlopen en dat wij je order hebben ontvangen.

Verpakking van je bestelling

De milieuvriendelijkste manier om bestellingen te bezorgen zou zijn dat we zonder verpakking alle bestellingen op de fiets rondbrengen. Dit is natuurlijk onbegonnen werk! Binnen de mogelijkheden die we hebben, proberen we je bestelling toch zo duurzaam en verantwoord mogelijk te verpakken en te verzenden. Om de kleding te beschermen pakken we je bestelling in met zijdepapier. Dit zijdepapier is gemaakt van 100% gerecycled papier. Alleen ondergoed zit uit hygiënisch oogpunt vaak toch in een plastic verpakking. De bestelling wordt veelal verzonden in verzendzakken die 100% biologisch afbreekbaar zijn. Het materiaal is 100% recyclebaar en voor 25% van gerecycled materiaal gemaakt.

Voor grotere pakketjes vinden we het zonde om nieuwe dozen te gebruiken en hergebruiken we dozen die we zelf hebben ontvangen of die voor ons bewaard zijn door vrienden en familie. Zo kan het dus zijn dat je je bestelling ontvangt in een doosje van een andere webshop. Ook hergebruiken we soms bubbeltjes folie en ander beschermingsmateriaal, om toch te kunnen waarborgen dat de producten heelhuids bij jou thuis arriveren.

Levertijden

Als je de artikelen op werkdagen (maandag t/m vrijdag) voor 12.00 uur online hebt besteld en betaald, dan wordt je bestelling binnen 1-2 werkdagen verzonden. We doen ons best om ervoor te zorgen dat je je bestelling zo snel mogelijk in huis hebt. Ons streven is om bestellingen die op werkdagen voor 12.00 uur zijn besteld, dezelfde dag nog te verzenden. Maar zoals je je voor kunt stellen is dit met kinderen thuis en andere activiteiten niet altijd haalbaar. Bestellingen die in het weekend worden geplaatst en betaald (*vrijdag na 12.00 uur, zaterdag en zondag) worden op dinsdag (uiterlijk woensdag) bezorgd. PostNL haalt namelijk alleen op werkdagen pakketjes op en bezorgd van dinsdag t/m zaterdag. Apenkopje streeft er naar om een bestelling zo snel mogelijk bij je af te leveren, maar is uiteindelijk afhankelijk van de postbezorgers. Voor België en Duitsland wordt er 3-5 werkdagen gerekend voor verzending.

Track & Trace

We geven een pakketje ter bezorging mee aan My Parcel / PostNL. Voor brievenbus pakjes en reguliere pakketjes die niet door de brievenbus passen ontvang je per mail automatisch een apart bericht van My Parcel met de Track & Trace informatie over de bezorg indicatie.

Servicepunt levering

Tegenwoordig kun je er ook voor kiezen om je pakket te laten bezorgen bij een servicepunt bij jou in de buurt. Zeker handig als je weinig thuis bent. Je kunt via de webshop zelf meteen een servicepunt van PostNL kiezen. Vaak kun je je pakketje hier na 15.00 uur de volgende werkdag ophalen. Let op: hierbij geeft het systeem voor bestellingen geplaatst op werkdagen voor 17.00 uur automatisch aan dat het pakket de volgende werkdag wordt bezorgd. Dit is niet altijd het geval gezien Apenkopje jouw bestelling binnen 1-2 werkdagen verzend.

Verzendkosten binnen Nederland

Voor een bestelling onder de €75,- zijn de verzendkosten €3,99.
Voor een bestelling boven de €75,- zijn de verzendkosten GRATIS.

Verzendkosten België en Duitsland

Naar België hanteren we een vast bedrag van € 6,95. Voor Duitsland is dit € 9,-.

Is jouw bestelling uit België of Duitsland hoger dan € 125,- dan worden er geen verzendkosten in rekening gebracht. Dit wordt allemaal automatisch doorberekend in het bestel- en betaalproces.

 

Veelgestelde vragen over Verzenden

Kan ik mijn bestelling bij iemand anders laten bezorgen?

Als je je bestelling plaatst, kun je er voor kiezen deze op een afwijkend afleveradres te laten bezorgen. Op deze manier kun je iemand anders verrassen met een leuk artikel van Apenkopje. Geef eventuele inpak wensen duidelijk door via het cadeaubericht, zodat wij voor een passende tekst en verpakking kunnen zorgen.

Wie is er tijdens het verzenden aansprakelijk?

PostNL zorgt voor de levering van uw bestelling. Voor het niet op tijd bezorgen door PostNL is Apenkopje niet aansprakelijk. Wanneer een bestelling niet binnen de verwachte 1 à 2 werkdagen verzonden kan worden, nemen wij contact met je op. Apenkopje is niet aansprakelijk voor het verloren gaan of beschadigen van de verzonden producten. Klachten en/of opmerkingen over de bezorging van jou bestelling kun je melden bij de Klantenservice van PostNL. Als vast is komen te staan dat Apenkopje toch aansprakelijk is voor enige schade, dan zoeken we uiteraard samen naar een passende oplossing!

 

 

Betalen

Nog plezieriger online shoppen bij Apenkopje.nl met een veilig betaalsysteem!

Veilig betalen

De betalingsgegevens die je doorgeeft om te betalen zijn volledig afgeschermd (https://) en kunnen niet door Apenkopje worden gelezen of worden achterhaald. Onderstaande uitleg geeft stapsgewijs aan hoe het betaalproces verloopt.

Betaalproces

In je winkelmandje staan een aantal artikelen die je bij ons hebt uitgezocht. Je bent klaar om af te rekenen. Bij ons kun je veilig betalen met iDEAL, PayPal, Bancontact/MisterCash, SOFORT Banking of een overschrijving per bank. We leggen kort uit hoe deze manier van betalen werkt en waarom het veilig is.

iDEAL werkt alleen voor Nederlandse banken! Klanten uit België en Duitsland kunnen gebruik maken van Bancontact/MisterCash of SOFORT Banking als betalingsmethode.

Via iDEAL

Met deze betaalmethode kun je direct tijdens het bestelproces de betaling online afhandelen met je eigen bank. Je rekent af via jouw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Apenkopje werkt met Pay.nl als tussenpersoon. Deze naam kun je ook terug zien bij de afschrijving.

Als je kiest voor een online betaalmethode is bij een succesvolle verwerking je betaling direct bij ons binnen (met uitzondering van het weekend) en kunnen wij je order meteen in behandeling nemen.

Meer weten over iDEAL: op http://www.ideal.nl  kun je alles nog eens rustig nalezen.

PayPal

Als je geld wilt overmaken met PayPal, dien je eerst een creditcard of bank/girorekening toe te voegen aan je PayPal-rekening. Daarnaast kun je gebruikmaken van je PayPal-saldo uit ontvangen betalingen. Een bankrekening of creditcardnummer wordt gekoppeld aan je PayPal-rekening en veilig opgeslagen, het is dus niet nodig eindeloos je gegevens in te voeren. Met PayPal heb je alleen maar een e-mailadres en wachtwoord nodig om online te kunnen betalen. Je kunt dus vanaf je bankrekening of creditcard geld overmaken naar je PayPal-rekening om vervolgens deze rekening te gebruiken om betalingen te voldoen. Een PayPal-rekening openen is gratis en het overmaken van geld ook. Het enige wat je nodig hebt is een positief saldo op je account. Om de integriteit van het betalingsnetwerk van PayPal te beschermen, kun je maximaal € 10.000,- per transactie overmaken. Kijk voor meer informatie over deze betaalmethode op http://www.paypal.com

Overschrijven per bank

In de factuurbevestiging staan alle gegevens die je nodig hebt voor een correcte overboeking per bank. Het is fijn als het bedrag binnen 2-3 werkdagen wordt bijgeschreven. Doordat de betaling niet direct wordt bijgeschreven kan het hierdoor wat langer duren voordat de bestelling bij je is bezorgd. Blijft de betaling uit en wordt er niet gereageerd op mail of telefoontjes, dan zijn wij genoodzaakt om de bestelling te laten vervallen.

Rekeningnummer: NL17RABO0341246816
Bic/Swift code: RABONL2U

Bancontant/MisterCash

Voor Belgische klanten is het mogelijk om met Bancontact/MisterCash te betalen. Hiervoor geldt hetzelfde als voor iDeal, namelijk dat de bestellingen dezelfde dag verwerkt kunnen worden. Ook deze betalingen worden verzorgd door Pay.nl

SOFORT Banking

Voor Duitse klanten is SOFORT Banking beschikbaar. Hiervoor geldt hetzelfde als voor iDeal, namelijk dat de bestellingen dezelfde dag verwerkt kunnen worden. Ook betalingen van SOFORT Banking worden verzorgd door Pay.nl.

Kortingscodes en cadeaubonnen

Uiteraard kun je ook een kortingscode (van een cadeaubon) gebruiken of je spaarpunten inwisselen. Als je minimaal 10 punten hebt gespaard (deze ontvang je al bij de registratie), dan kun je deze al in je winkelwagentje aanklikken en inwisselen. De korting wordt direct verrekend. Blijft er nog een betaalbedrag over? Dan kun je hierna alsnog kiezen voor een andere betaalwijze. Om gebruik te maken van je spaarpunten moet je wel ingelogd zijn met je eigen account, anders zijn de punten niet zichtbaar.

Kortingscodes worden vaak verstrekt aan onze nieuwsbrief abonnees of via leuke acties op Social Media of beurzen. Schrijf je dus in op onze nieuwsbrief of volg ons op Social Media en blijf op de hoogte. Per bestelling kan maximaal één kortingscode worden gebruikt. Let hierbij goed op de einddatum van de kortingscode en dat de code maximaal één keer per klant gebruikt kan worden.

Wil je gebruik maken van een korting; dan is het dus kiezen tussen het inleveren van je punten of het gebruiken maken van een kortingscode. Beiden is bij de meeste kortingsacties niet mogelijk. Kies je voor een kortingscode, dan is het vakje voor het inwisselen van punten voor korting niet zichtbaar!